Jurnalul unei mamici

Placenta anterioara grad III

Posted on: 29 martie, 2010

Deci sa imi bag … “shutu”… nu mai inteleg nimic. Ciudatenia ciudateniilor.
Incepand sa ma interesez de ultimele mele rezultate, ma minunez de ceea ce aflu.

Ce mi-a zis doctora:
- ca placenta este imbatranita si ca este putin ingrijorata. Nu este foarte grav, dar este posibil sa nasc cu vre-o 2 saptamani mai devreme. Pentru ajutorul placentei, mi-a prescris ASPENTER.

Ce zice prospectul de la Aspenter?
Studii epidemiologice la femeia insarcinata nu au evidential efecte teratogene si fetotoxice in conditiile administrarii in primele 2 trimestre de sarcina, dar experienta este limitata pentru utilizarea cronica de doze mari. Folosirea in ultimul trimestru de sarcina a fost asociata cu toxicitate cardio-pulmonara si renala la fat, inchiderea precoce a canalului arterial, intarzierea si prelungirea travaliului (pentru dozele mari de acid acetilsalicilic) si cresterea frecventei accidentelor hemoragice (inclusiv pentru dozele mici).

Deci ce fac? Iau? sau nu iau ASPENTER?!

15 Răspunsuri to "Placenta anterioara grad III"

mai bine mai “ia” o a 2-a opinie!
Legat de placenta imbatranita, atata timp cat esti bine monitorizata, nu ar trebui sa ridice probleme. Tot de placenta imbatranita am avut si noi parte… iar Maria s-a nascut prin ceza la 38 de saptamani si este un copil tare sanatos!
… si eu nu am luat nimic pentru placenta, in schimb mi-au administrat dexometazona (cred ca am retinut corect) pentru maturarea plamanilor Mariei.
Masuratorile doppler sunt normale? … aici se vad primele semne in caz de probleme. Apoi mai e bine de facut si un test non-stres…

Buna fetelor, si eu 32 saptamani si placenta imbatranita dar gradul II, am facut injectii cu dexametazona si iau aspenter una la doua zile. Sunt ingrijorata ptr. ca a luat in doua sapatamani numai 100gr.in greutate iar in prezent are 1400 gr. Stau cuminte acasa, mananc si dorm, voi repeta eco pe 28 si astept cu nerabdare sa vad ce s-a mai intamplat intre timp. Daca nu ia in greutate ne asteapta ceza. Astept vesti si din partea voastra.

Am uitat sa spun, referitor la dexametazona .
Am facut 3 injectii la interval de 12 h si a inceput sa mi se roseasca pielea, eram chiar infierbantata dar nu aveam temperatura, cel putin asa arata termometrul, trebuia sa le repet la o saptamana dupa care am facut numai o injectie aparandu-mi aceleasi simptome dr.gi. mi-a zis sa le intrerup” eventual mai facem o serie cand va fi sa nasc” Cat despre Aspenter, am intrebat medicul de familie de ele si mi-a recomandat sa nu iau asa ceva, am mers din nou la dr.gi. si i-am cerut parerea si aceasta a zis ca stie mai bine ca e de specialitate ce anume sa faca. Deci in consecinta iau- ptr. placenta 1 Aspenter la doua zile si este de 75 mg. Esti singurul caz de pe net care se apropie foarte mult de al meu. Sa speram ca ne va fi si noua bine si von naste niste puiuti sanatosi si frumsi. Multa bafta si astept comentarii.

Buna Maria.
Asa cum am scris, eu nu am luat Aspenterul, insa fiind sarcina avansata nu a mai contat asa mult. Am fost din nou la eco ieri, nu s-a agravat. Insa bebe e ok, are acum 3.200 +/-200 gr fata de 2.100 +/-100 gr de acum 3 saptamani. Mi se pare ca este chiar dotata bebelina mea!
Puup

spui ca in 3 saptamani a luat in greutate 1kg? e super. sper sa ia si a mea desi ti-am zis ca in 2 saptamani a luat 100gr. si am stat si pe perfuzii 3 zile in spital cu glucoza si vitamine. nu inteleg ce nu-i merge de ia asa putin . tu cate saptamani ai?

Azi am intrat in 38 :) mai am ff putin pana la momentul mult asteptat!
Placenta imbatranita, respectiv calcifiata, inseamna ca nu ajung toti nutrientii la bb. Asa mi-a exlicat mie doc mea. De aceea paote bb tau nu ia in greutate…
Iti doresc muulta multa sanatate!

Buna,
am fost la eco.asa cum spuneam intr-un mes.anterior si… ce credeti… puiutul meu a luat in greutate, are acum la 33 sapt. 2kg. iar placenta s-a mentinut. Nu mai iau Aspenter (l-am luat 6 zile) insa am mai facut o ”cura” de perfuzii cu Glucoza, vit.C, B1, B6. Am intrat in 35 saptamani si sper sa fie bine iar pe 30 mai sa nasc.Multa sanatate ptr. fetele care citesc acest articol.

… si uite ca asa au trecut si saptamanile iar noi suntem bine acum la 38 saptamani cu o placenta ce s-a mentinut. Ne pregatim de final si sunt foarte emotionata. Deci se poate si cu placenta imbatranita, trebuie sa speri si sa te rogi foarte mult.

Suuper!
Mult succes!
Astept impresii dupa marele moment! Daca o sa mai ai timp…
Pusi!!!

Buna, sunt si eu in sapt. 29 de sarcina si sunt nelamurita in privinta a doua probleme … poate ma puteti ajuta si p mine, deci:
1. la eco. de la 26 de sapt. a iesit cam asa: grad 1 de maturitate, ecostructura placentei – discret neomogena cu mici calcificari si lacuri vasculare; mi s-a dat tratament aspenter 1/zi, utrogestant/ arefarm de 200 1/zi, no-spa de 80 1/12h …. Dr. Uscatescu mi-a recomandat aspenter pana la 28 de sapt. dupa care sa vin cu o noua eco. sa vedem daca trec p clexane sau nu;
2. la cultura de col mi-a iesit stafilococul auriu si mi s-a dat tratament cu unasyn 375 mg 1/8h/7 zile
In legatura cu pct. 1, dr. mea zice ca nu e cazul de clexane pt ca totul e ok si ca vom face o noua eco la 32 de sapt. si ca sa continui cu aspenter, arefarm si no-spa (precizez ca fara no-spa nu se poate ca altfel mi se intareste burta repede, am inteles ca sunt contractii)….ce sa fac? aspenter sau clexane?
in leg. cu pct. 2 cum imi afecteaza sarcina acel stafilococ, eu sper sa scap de el rapid…desii stiu ca este destul de greu.

Va pup si astept raspunsurile voastre cat mai repede.

Sal Pusha,
Eu nu iti pot zice ce sa faci, pentru ca e in joc sanatatea TA si a copilului TAU.
ai 2 optiuni majore, din punctul meu de vedere: sa faci ce zice doc ta, dar sa iti asculti si inima.
Trebuie sa pui in balanta beneficiile si prejudiciile pe care ti le aduc medicamentele respective!
Iti doresc un final de sarcina usor, sanatatesi fericire multa de la bb!

eu am 29 de saptamani de sarcina, acum 4 zile am fost la ecograf si dr ginecolog mi-a zis ca placenta mea da semne de dezgraviditate ( am cautat termenul asta pe net, dar nu am gasit nimic legat de el), cred ca de fapt a vrut sa spuna ca da semne de imbatranire???
mi-a recomandat aspenter 1 comprimat la 2 zile. Citind prospectul am aflat ca e contraindicat in triemstrul 3 de sarcina si trebuie folosit doar in cazuri exceptionale. Acum nu stiu ce sa fac?!
am citit postarile voastre, cred ca voi lua si eu 2-3 comprimate pe saptamana….

Draga Bebi,
Asa cum ziceam anterior, nu sunt medic si deci mu pot da sfaturi.
Am spus doar ce am facut si este decizia ta cum procedezi!
Iti doresc succes!

O sa ai fetita sau baietel?

buna sunt aura , si eu am ceva probleme cu un streptococ si mi-a recomandat dr. augmentin, sunt in saptamana 34 ,a mai luat cineva .afecteaza in vreun fel bebele

apropo , si eu am grad 3 de maturare al placentei, dar nu mi-a dat nimic dr. .sper sa mai duc sarcina cel putin 3 saptamani

Lasă un răspuns

Ce citesc

Nastere, Bebelusi
Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

