Jurnalul unei mamici

Celule Stem 2

Posted on: 15 Ianuarie, 2010

La intriga provocata de Cojocarii🙂 am mai cautat chestii despre celulele stem.

Primul articol este propus de Itsy Bitsy, cunoscuti in lumea copiilor. Cateva citate din cele spuse de Cristian Lacraru, care, din pacate, nu stiu cine e:

CL: Daca viitorii parinti ar cunoaste ce pot face aceste celule stem nu stiu daca s-ar mai gandi sa nu faca aceasta procedura, pentru ca este extrem de importanta si nu inseamna neaparat sa te gandesti la lucrurile rele, ci dimpotriva, celulele stem aduc doar beneficii.

Peste 70 de boli pot fi tratate cu ajutorul celulelor stem. Putem trata sistemul nervos, leucemia si alte boli cu ajutorul acestor celule.

Exista o legatura intre celulele stem si clonarea unui copil?

CL: Nu. Clonarea este un proces mult mai complex.
Celulele stem se pot folosi pentru a regenera unele organe distruse. De exemplu, daca se pun la muschiul inimii ele incep sa regenereze, si sa se specializeze in muschiul inimii; incep sa-l intinereasca si sa-l vindece.

Tot articolul e aici

Apoi m-am interesat de preturiile unui tratament cu celule stem. Am gasit pe site-ul Ministerului Sanatatii urmatoarea chestie:
– cost mediu/transplant celule stem hematopoietice – autolog : 90.000 lei (21.500 Euro), allogenic – 162.000 lei (38.500 euro).
Cojocarii, cred ca tu te-ai referit la altceva, respectiv transplant de maduva cu celule stem, cost este estimat la 100.000 de euro.
Nu zic ca 20.000 de Euro sunt de colo…. dar pana la 100.000 mai sunt 980.000 de euro …

Din nou, nu le sustin, dar vreau sa ma informez cat mai mult asupra acestui subiect.

2 Răspunsuri to "Celule Stem 2"

wooauu! … imi cer scuze pentru ” intriga provocata” … a fost departe de intentia mea!
tot ce am facut a fost sa imi exprim o opinie … personala! Ma refeream la acele costuri, incluzand toata terapia, si cheltuielile de spitalizare ante si post transplant.

Oricum, recoltarea este o optiune personala si totul este la latitudinea viitorilor parinti.

Sper ca nu am ofensat pe nimeni, exprimandu-mi opiniile.

Nu nu, stai linistita, nimic rau. Imi plac provocarile.
Te pup

Lasă un răspuns

Ce citesc

Nastere, Bebelusi
