Jurnalul unei mamici

Celule Stem

Posted on: 11 Ianuarie, 2010

Niko m-a tot intrebat daca m-am hotarat asupra recoltarii de celule stem. Si de fiecare data i-am zis ca nu stiu, dar i-am promis sa ma interesez.

Ce sunt celulele stem?
Celulele stem sunt definite prin 3 caracteristici fundamentale: grad redus de specializare, capacitate crescuta de autoreplicare (inmultire) precum si prin capacitatea de a se diferentia , dand astfel nastere unor celule adulte capabile a indeplini anumite functii in organism.
[…]
Celulele stem reprezinta principalele componente tisulare ale organismului in formare, in primele etape ale dezvoltarii acestuia. Practic, aceste celule tinere nespecializate, multipotente, reprezinta sursa celulara de la care se diferentiaza toate tipurile de celule specializate existente la nivelul tesuturilor si organelor (ex . tesutul nervos, tesutul muscular, tesutul osos…).
[…]
In momentul de fata exista indicatii standard de utilizare a celulelor stem in peste 70 de boli. Marea majoritate a acestora reprezinta boli hematologice maligne, cu evolutie severa, care nu raspund favorabil la tratamentele uzuale chimioradioterapice. In aceste situatii transplantul de celule stem hematopoietice reprezinta o alternativa terapeutica salvatoare de vieti. De asemenea, sunt folosite ca tratament adjuvant (complementar) in anumite forme de tumori maligne.

Pentru serviciile oferite de Cord Blood Center platiti numai dupa pregatirea transplantului si verificarea lui, deci la aprox 2 luni dupa nastere.
In pretul de baza este inclusa prelevarea de sange placentar, transportul, prelucrarea si examinarea lui.
In afara de tariful de baza, veti plati o taxa anuala pentru depozitare.
Tarif final: 3 270 RON, platibil si in 3 rate.
Taxa pentru depozitare (anuala): 140 RON (TVA INCLUS)

Citeste tot pe CordCenter.ro

Maine ma duc si la doctora de familie si discut si cu ea acest aspect!

2 Răspunsuri to "Celule Stem"

ce ati decis pana la urma? Recoltati?
… noi nu putem recolta din cauza tratamentelor pe care le-am luat pana akm… dar chiar si asa, nu cred ca am fi recoltat.

deocamdata totul imi pare a strategie de marketing a celor cu bancile de celule… un transplant de celule costa cca 100.000 eur si la el se ajunge dupa terapia cu citostatice…

Buna
Am fost la doctora de familie si raspunsul dansei a venit foarte promt ca „celulele stem ar fi o investitie foarte buna”.
MI-a dat exemplu de o mamica cu un bebel de 3 ani care cheltuie acum peste 3500 de ron lunar pentru ca bebele sa fie bine. Mi-a spus ca daca ar fi recoltat celulele la nastere, acum ar fi scapat usor si rapid.

Nu detin foarte multe informatii, insa stiu ca din familia mea au facut si este o asigurare pe care mai bine sa o ai decat sa te bati cu pumnii in cap ca de ce nu ai facut-o …

M-am incris deja la un centru, astept sa imi trimita informatiile…

Lasă un răspuns

Ce citesc

Nastere, Bebelusi
